• 801 986 394
  • kontakt@narewplus.pl
  • kwi

    5

    2017

Odpowiednia pora na bieganie

Pytanie, czy biegać rano, czy wieczorem, pojawia się w głowie każdego początkującego biegacza. Jednakże zarówno bieganie o świcie, jak i bieganie po zmroku ma swoje plusy i minusy – tu nie ma dobrego lub złego wyboru. To jaką porę do bieganie wybierzemy zależy od naszych priorytetów i trybu życia. Ciężko zmobilizować się do wyjścia na trening po całym dniu w pracy. Co więcej, organizm również może nie tolerować dużego wysiłku z rana. Zatem, którą porę dnia wybrać?

Bieganie rano

Zmobilizowani się do porannego treningu to nie lada wyzwanie. Wstawanie o godzinę wcześniej niż dotychczas, w skali całego tygodnia daje siedem godzin! Jeśli nie ma się problemu ze wstawaniem „razem z kurami” lub budzi się automatycznie i bez najmniejszego problemu pokonuje się przyciąganie łózka to poranne bieganie jest jak najbardziej wskazane. Jeżeli jednak każdy poranek stanowi nieustającą walkę z grawitacją, to warto porę biegania pozostawić na wieczór. Co robić, żeby się odpowiednio zmotywować? Wstań i powiedz otwarcie przed sobą, że właśnie wstaje nowy dzień, mnóstwo przyjemności i nowych możliwości! Warto wypracować sobie nawyk wstawania od razu po zadzwonieniu budzika – żadnych drzemek! Ponadto jeżeli decydujemy się biegać rano, wypijmy przed treningiem szklankę wody, zjedzmy lekki posiłek i dajmy organizmowi pół godziny na oswojenie się z sytuacją. Pamiętaj, że poranny trening to potężny zastrzyk endorfiny na cały dzień.

Bieganie wieczorem

Wczesnym wieczorem, czyli w okolicach godzin 16-18 nasz rytm dobowy odnotowuje szczyt, dlatego też wiele osób odczuwa zdecydowanie większy komfort biegania, mając więcej sił na trening. Co więcej bieganie po pracy daje nam szansę „wyżycia się” po całym dniu stresów, pracy i innych obowiązkach – to naprawdę świetny sposób na relaks oraz rozładowanie napięcia. Jeżeli prowadzimy siedzący tryb życia i spędzamy dużo czasu za biurkiem lub kierownicą i nie mamy czasu na bieganie w ciągu dnia, wybierzmy porę wieczorową. Pamiętajmy, by ostatni posiłek przed treningiem nie był później niż dwie godziny przed bieganiem. Nawet jeżeli nie wykonamy całego zaplanowanego treningu to i tak poczujemy niezwykłą satysfakcję, że pomimo zmęczenia po całym dniu, daliśmy radę. Co więcej po wieczornym treningu lepiej się zasypia, ponieważ jesteśmy odpowiednio dotlenieni.

  • Telefon:
    801 986 394

  • ul. Wały Piastowskie 1, Gdańsk

  • E-mail:
    kontakt@narewplus.pl

O nas
logo-footer

Najpopularniejsze kategorie
Partner naszego portalu:
© Copyright narewplus.pl All Rights Reserved.